Як зробити корабель у пляшці (відео)

Як зробити корабель у пляшці

 

Сам по собі процес складання корабля у пляшці захоплює. Через вузьку шийку діаметром від 15,5 мм, по частинах за допомогою спеціальних інструментів і технології збирається вітрильник, який займає майже весь обсяг пляшки. На кораблі опрацьовані дрібні деталі.
Довжина моделей від 50 до 140 мм. Роботи виконані з дерева і тканини, без застосування пластика. Можливо також, виконання морських битв вітрильних суден у пляшці (до б кораблів одночасно), в диму і вогні з максимально можливою динамікою бою, виконуються в 4,5 літрових квадратних пляшках. Види маяків і береги які проходять повз вітрильники, гонки чайних кліперів виконуються в бутлях ємністю 3-4,5 літра.
Моделі майстра неодноразово перевірені як предмет вдалого бізнесу в різних сувенірних салонах Росії та інших країн, знаходяться у колекціонерів США, Німеччини, Японії, Великобританії, Швейцарії та інших країн. Зробіть ставку на працьовитість і компетентність автора. Співпрацю можна почати з невеликої партії в 5-7 шт.
У наш час в Всесвітній судномодельній Федерації цей різновид моделізму включений в систему змагань як клас С-5. На трьох останніх чемпіонатах світу ці моделі займали гідне місце.

 

Як зробити корабель у пляшці (відео)


Технологія виготовлення


Починати роботу краще за все з виготовлення корпусу моделі. Його вирізають з дерева, фарбують у потрібний колір, встановлюють щогли, рангоут, такелаж і всі необхідні деталі. Не лякайтеся, всі ці роботи потрібно робити на робочому столі, а не всередині пляшки. Необхідно тільки в процесі роботи час від часу перевіряти чи вільно проходить повністю укомплектована модель в горлечко пляшки.

Виготовлення корпусу - дуже важлива частина роботи. Незважаючи на те, що корпус моделі доводиться робити вже (не в сенсі вже робити, а в сенсі робити вузьким), чим він повинен бути за кресленням (щоб він вільно проходив в шийку пляшки), всі інші деталі необхідно, по можливості, виготовляти в точній відповідності з кресленнями. Тільки так можна зробити хорошу модель корабля.

Тепер займемося щоглами, адже саме в них укладений секрет. У своїй основі, щогли мають мініатюрний шарнір, що дозволяє їм легко складатися вздовж корпусу корабля. Існує безліч різних конструкцій шарнірів, але перш, ніж вибрати готовий, спробуйте придумати свою конструкцію. Можливо вам вдасться винайти щось оригінальне: адже роль шарніра може виконувати тонка пружинка, гнучка пластикова трубка і багато іншого.
Тут можна придумати багато цікавого. Не слід забувати лише про одне: шарнір повинен бути якомога менш помітний. Саме тому, основні сили слід направити на пошук способу, що дозволяє приховати шарнір від очей непосвячених. Можна, наприклад, пофарбувати щоглу, разом з шарніром, в темний колір або одягнути на щоглу невеликий шматочок трубки, який вільно переміщаючись, закриє шарнір після того як щогла займе вертикальне положення і багато іншого.
У загальних рисах технологія виготовлення парусника в пляшці досить проста. Спочатку модель будується на столі з урахуванням подальшого членування і збирання-розбирання. Після цього вітрильник розбирається і починається фінішна збірка всередині пляшки за допомогою спеціального інструменту. Ось цей самий інструмент і є фірмовим ноу-хау, яким майстри не згодні ділитися. У сучасній інтерпретації він представляє собою звичайно гнучкий вал з цанговим захватом на кінці. А для нанесення мікроскопічних крапель клею використовують довгі медичні голки. Саму збірку моделі починають з самого дальнього від горлечка елемента, щоб в процесі виготовлення старі частини не затуляли елементи які Ви подальше будете встановлювати. Чим довше пляшкове горлечко, чим повніше заповнений моделлю обсяг пляшки, чим більше елементів в конструкції парусника - тим більш високо модель оцінюється як на змаганнях, так і на аукціонах.

Існує як мінімум 14 основних технологій складання, або, на професійному жаргоні, "запузирювання" моделі в пляшку. У кожного майстра вона своя. Підводні човни наприклад, нарізають частками, а потім збирають всередині пляшки, ретельно заклеюючи шви. Але вищий пілотаж - вітрильники. Повністю збираються з найдрібніших деталей всередині пляшки кораблі - дуже велика рідкість, яка має бгатомісячний процес складання. Більш масова технологія передбачає завалювання щогл вітрильника назад, для полегшення проходження через пляшкове горлечко. Основна хитрість такої схеми - шарніри, якими щогли кріпляться до палубі. Друге ноу-хау - снасті, за які піднімаються щогли всередині пляшки.
Крім того що вони виконують функцію підйому, снасті повинні відповідати реальному такелажу. На добре зробленому вітрильнику снасті натягнуті як струна - тільки тоді створюється відчуття вітру в пляшці. Якщо щогли можна підняти одночасно - чудово. На складних моделях це не завжди можливо - тоді щогли піднімаються не поспішаючи і поодинці. Після натягування такелажу, спеціальним дротиком з закріпленим на кінці шматочком леза обрізаються всі нитки на бушприті. Після чого починається фінішна обробка корабля: найтоншим пінцетом встановлюються на клею гармати, шлюпки, вимпели та інші дрібні деталі. Головне не заляпати клеєм пляшку зсередини, тоді робота вважається браком.

 

Відео як саме зробити своїми руками корабель в пляшці